Sunday, April 5, 2009

Kristi: madala pulsiga jooksutrenn [25]

Mul siis nagu Urilgi täna poolteisetunnine trenn. Kuna algul andis vasak hüppeliiges veidi tunda, siis võtsin eesmärgiks madala pulsi trenni - st muidugi minu mõistes madala pulsi. Tavapäraselt on mul ikka trennides keskmiselt 176-182 vahemikus pulss. Tänane kokkuvõte:
distants - 10km
aeg -1:33:00
keskmine pulss - 165

Ilm oli muidugi super ja minu jaoks on see madala pulsi trennivärk täna veel ikka pigem nagu joostes jalutamine. Aa no eks ma harjutan. Enesetunne oli igatahes väga hea ja peaks nüüd aint suutma veel seda trennigraafikut hoida.

Ja et elu trennis igavaks ei läheks, siis täna "patsutas" üks rattur mulle jooksu ajal õlale ja käratas "kle kobi rattarajalt minema". Arvestades, et pool Lasnamäge täna Pirita terviserajal oma perekondlikke jalutuskäike tegi, siis see igatahes riivas minu õiglustunnet. Aa et asjale objektiivselt läheneda, siis mul tekkis päris huvi, et kas tõesti Pirita tee servas oleval terviserajal tohib liikuda vaid ratastel? Mina olin alati aru saanud, et kuna see on TERVISERADA, siis kuni tegemist on mingilgi kujul spordiga, siis selleks see rada ongi. Aga nüüd tahaks nagu selgust. Kas keegi teab täpsemalt? www.terviserajad.ee lehelt mingeid Terviseradade kasutusreegleid küll ei tuvastanud.

4 comments:

  1. aga äkki oli seal parempoolne liiklus, jooni polnud maas?

    ReplyDelete
  2. Nu ma jooksin ilusti paremas teeservas, suht ääre peal. Ja seal oli teisi jooksjaid kah, pluss veel igasugu jalutajaid.

    ReplyDelete
  3. seal on muideks märk, kus jalakäijal on punane ring ümber.. ehk siis autokoolist õpitult peaks see teadagi mida tähendama

    ReplyDelete
  4. Kristile ja Kaurile vastuseks. Terviserajad on mõeldud aktiivseks liikumiseks kõikidele kasutusviisidel. Loomulik eeldus on, et sellega ei rikuta rajatut ja arvestatakse teiste liikujatega.
    Kaurile: märk "kus jalakäial on punane ring ümber ja kriips peal" on ilmselt suusaraja hoidmiseks ja mõte selles, et ÄRA KÕNNI SUUSARAJAL. Keskuse hooldusmeistrid võtavad selle peale suusatamisvõimaluste lõppemist maha.

    Aktiivse liikumisharrastuse põhireeglid tulenevad meil harjumuspärastest liikluspõhimõtetest: liigud/spordid kõige parempoolsel vabal rajaosal.
    Tagant kiiremini tulija vaatab ise kuidas mööda saab ja möödub eesolijast VASAKULT poolt.
    Juhul kui mitmekesi kõrvuti sportides (kepikõnni lemmilahendus) võetakse enda alla oluline osa raja laiusest siis küll eeldaks, et vasakul teepoolel liikujad hoiavad ise simad-kõrvad nii ette kui tahapoole valvel ja annavad teed nii vastutulijaile kui ka tagantpoolt tulijaile.
    Nii sõbralikult lihtne see ongi:)!

    ReplyDelete