Sunday, January 25, 2009

Lauri: 100 km täis!

Reedel käisime Raiko ja Kristiga Pirital. Panin suusale korralikult pidamist all, nii et põhi valgendas, ja tulemus oli väga hea. Tegime kokku 3 ringi (10,6 km).
Kestvus kokku 52:55
Keskmine kiirus 4:59 min/km
Maratoni aeg 5:13
Keskmine pulss175
Põletatud 724 Kcal

Täna, pühapäeval, käsime Valgehobuse mäel. Ma ei saa just öelda, et asi oleks olnud sitt, aga ilma libisemiseta oli alguse tunne küll väga nadi. Laugel maastikul lasin klassikat, kas siis paaris- või vahelduvattõuget, tõuse tegin aga uisku. Algus oli raske, kuid juba teisel-kolmandal ringil ( kokku tegime neid 4) liikusid peas mõtted, et teeks kokku 5. Kuid neljanda ringi ajal hakkas ikka vähene uisu sõitmine tunda andma ning jalad läksid pehmeks ja lisa ringi mõtted uhuti peast. Kuna mu kell tõrkus täna töötamast, siis toetun Raiko poolt salvestatud andmetele. Tean vaid öelda, et distants oli ca 18 km. Visuaaliks vaata ka sama Riko kaarti allpool.

See oli mul selle hooaja pikim uisi trenn. Siiani olen lasknud peamiselt vaid klaasikat. Mulle kohe meeldib klassika. Nooremana tundus see ehk liiga aeglane vms sarnast, aga peale seda kui ühel Kekkose matkal tuli klassikat sõita on see stiil mulle tõsiselt meeldima hakanud. Vabastiil tundub kuidagi rosbustem raiumine kui mõnus klassikalises stiilis liuglemine.

Muud juttu kah. Olen rajal tundud, et mu suusakepid on natuke lühemad kui peaksid olema. Läksin täna siis poodi ja nõudsin uusi ning pikemaid. Loomulikult oleks enne kodus võinud vaadata kui pikad vanad on, ma isegi mõtlesin sellele nädala keskel kui oli juba plaan uued soetada, kuid täna läksin pood ikka vaid teadmisega, et kindlasti on liiga lühikesed. Peale selle, et ma ei tea kui pikad mu suusakepid on, ei tea ma tegelikult ka päris täpselt kui pikk ma ise olen. Mulle meeldib arvata et va võiks olla 180+ cm ja kui keegi küsib siis nii ma ka vastan. Ühesõnaga, kui müüja uuris mu pikkust, ütlesingi samad numbrid. Sellest järeldasime, et mul on tarvis klassikakeppe, mis on 153 cm pikad, panin varu juurde ja võtsin 155 cm-ed. Koju tulles panin uued ja vana kepid kõrvuti, et vaadata, mis vahe on .........krt, ma ostsin täpselt sama pikad kui vanad!!!! Et mitte uuesti pusse panna, siis on kõigepealt plaan ennast ära mõõta ja siis poodi küsima täpset mõõtu kama.

Mina ei saa aru, kuidas see Kaur teeb oma trenne 150 pulsiga ja ma vaatan, et ka Uri on suht madala-pulsi-mees. Proovisin kunagi kepijooksu ajal pulsi nii 150-160 vahele sättida, no jooksust väga siis enam ei räägi. Mul on ikka nii, et tõusu peal ajan pulsi üle 180 ja keskmine tuleb sinna 17o-175 vahele. Aga kui targemad nii nõu annavad, siis peaks proovima vist tõuse rahulikumalt võtta ja kui saaks ka suusa libisema, peaks vähem rügama.

See veel käimas olev nädal on olnud ülimalt kilomeetrite rohke. Kokku 4 trenni päevaste vahedega ja kokku 48 km. See on pool mu kogu sõidetud distantsist. Tänase seisuga olen ma sel hooajal kokku sõitnud 100 km. Päris hea.

No comments:

Post a Comment