Monday, November 9, 2009

Lauri:neljapäevak

Neljapäeval tegin teist korda läbi oma uue ujumis- ja jõusaalikava.


Jõusaali jaoks leidsin 6 harjutust, mis peaks treenima kokku 56 lihast. Lõpuks ometi on need jõusaali-harjutuste-välja-mõtlejad jõudnud arusaamiseni, et kõik inimesed ei viitsi umbses ja higist pakatavas saalis veeta pool oma elust, vaid et aega tuleks kasutada võimalikult efektiivselt ning harjutused võiks olla võimalikult mitmeid lihaseid kaasavad. Ja see tulemus on tõesti leiutamist väärt, treening osutus piisavalt kurnavaks ja liigutused nii intensiivseks, et higi võttis kiiresti välja ja lihased olid paaril järgneval päeval päris kanged. Kuna aga seeriad erinevavad tavalisest raua pumpamisest, siis tundsin mitmel korral endal jõllitavat pilku - mida kuradit see vend võimleb?

Basseini minnes võtsin seekord kella kaasa. Suur oli mu üllatus, kui avastasin kui valesti ma isegi seinal oleva stopperi järgi aega hindan, sellest aga hiljem. Tegin läbi sama kava, millest eelmise nädala kirjutasin, vahe vaid selles, et esimesel korra võtsin aluseks basseini pikkused minutite asemel. Seekord aga tegin kõike enam-vähem täpselt nii nagu ette kirjutatud.

Kuna olin jõusaalis end juba käima tõmmanud, siis muutsin 10minutilise soojenduse 5minutiliseks. Siin aga selgus, et tegelikkuses ujun ma ajaliselt poole aeglasemalt, kui eelmisel korral olin arvanud. Selle ajaga jõudsin kokku teha 150 selili ja 100 m rinnuli koos vahepealse pausiga. Nüüd tagant järgi mõeldes, tundub mulle endale ka imelik, et kuidas ma suudaks ujuda peamiselt rinnuli ja selili 45 minutiga 2,4 km. Varasematel aastatel olen ujunud 3 km tunniga, aga see tähendas, et võrdselt ujusin nii krooli, selili kui ka rinnuli. Praegu aga on krool minimaalne, seega on ka keskmine kiirus väiksem.

Seega, kui eelmine kord arvasin, et ujun selili või kroolides 2 minutiga 200 m siis tegelikkuses ujun 100 m keskmises tempos natuke alla 2 minuti. Rinnuli aga ujun rahulikus tempos 2 minutiga 50meetrise otsa. Seega kui peale soojenduse tegin kava läbi täies mahus, siis 40 minutiga ujusin ma läbi kõigest 1 100 m.

Vaatamata aga jõusaali ja basseinis oldud aega eraldi , olin kokku jälle ca 2 tundi trennis, mis kokkuvõttes on juba piisavalt pikk treening ning koormuse vähesuse pärast ei peaks muretsema.

2 comments:

  1. Panna ühte harjutusse võimalikult palju lihaseid ei sobi lihtsalt kulturistidele, kelle eesmärgiks on just konkreetsete lihaste lihvimine. Kui su eesmärgiks on treenida jõudu pikamaa sportide jaoks, siis muidugi võib teha kompleksemaid harjutusi ja pikemaid seeriaid.
    Samuti võib erinevate lihaste ühte harjutusse kokku panemiselt tekkida oht, et teed mõnele väiksemale lihasele haiget (kui võtad raskuse suurema lihase järgi) või jääb mõni suurem lihas korraliku koormuseta (kui võtad raskuse väiksema lihase järgi). Aga kui sul mingi enam-vähem mõistlikult koostatud kava ees, siis vast ei ole seda probleemi.

    ReplyDelete
  2. Ma olen mõelnud, et seda praegust kava võiks teha 2-3 kuud, peale seda leiaks mingi uue. Sellega saaks erinevatele lihastele mitme külje alt koormust anda.

    ReplyDelete