Tuesday, November 3, 2009

Lauri: ujumine

Peale kahekuulist veest väljas olekut, sain eile oma ligunemise vajaduse jälle rahuldatud – alustasin ujumist. Kuna eelmine talvine hooaeg oli peamiselt suusatamisele kontsentreeritud, siis on tehnika täiesti rooste läinud ja väsimuse hetkel hakkasid käed-jalad päris imelikult käima.

Alustuseks tegin tunni jagu jõusaali ja alles siis hüppasin basseini. Paar nädalat tagasi leidsin MH ajakirjast ühe päris huvitava treeningkava, selle järgi on vast mõnusam ja efektiivsem lihast arendada kui lihtsalt meetreid lugedes.

Erinevaid otsi tuleks tegelikult mõõta kava järgi minutites, aga kella puudumisel teisendasin need tunde järgi meetritesse.

1.Soojendus - 10 minutit rahulikus tempos selili või rinnuli ujumist. Peale igat 2,5 minutit puhkust 30 sekundit. Mina tegin alguses 100 m rinnuli, siis puhkus ja 150 m selili. Peale puhkust kordasin rutiini.

2.Drillid – mõõduka tempoga 2 minutit selili, 2 minutit rinnuli, 2 minutit krooli. Mina teisendasin siin nii, et 200 m selili, 150 m rinnuli ja 200 m krooli. Treeningkavas jäi mulle arusaamatuks, kas 30 puhkus on peale igat stiili või teen selle lõpus, seega otsustasin puhata peale igat stiilivahetust.

3.Rasvapõletus – keskmise kiirusega 5 korda 90 sekundit rinnuli. Peale igat otsa 30 sek puhkust. Mina teisendasin 90 sekundid 100 meetriks.

4.Lihase arendamine – rahulikus tempos 2 minutit selili, mina tegin 150 m. Seejärel 2 minutit keskmise kiirusega rinnuli, mina tegin 150 m. Ning lõpuks kiires tempos 2 minutit krooli, mina ujusin 200 m. Puhkus oleks pidanud olema peale igat stiili, mul aga läks segamini ja ujusin need kõik ühte jutti. Peale puhkust sama rutiin tagurpidi uuesti, alustades kroolist kuni seliliujumiseni. Kuna aga ujulat hakati sulgema ja mulle anti vette sellest märku mikrofoniga rääkides ja tulesid kustutades sain teha veel vaid 200 m krooli, 100 rinnuli ja 50 selili.

5.Lõdvestus – siin peaks olema veel 10 minuti jagu selili või rinnuliujumist, kuid nagu ütlesin hakati ujulat juba sulgema ja lõdvestus toimus viimase 50 m selili ujudes ja saunas.

Kokku olin trennis kaks ja pool tundi, lisaks jõusaalile läbisin ka 2,4 km ujudes, mis on üle pika aja esimese korra kohta päris hea. Plaani järg tahan hakata kava tegema 2 korda nädalas koos eelneva jõusaaliga. Suusa maratoniks tundub see mulle meeldivaim ettevalmistus.

2 comments:

  1. kuule tahaks su ujumisest ka GPS pilti guuglis vaadata!

    ReplyDelete
  2. Sisebasseinis on seda natuke niru teha. panen siia üles pildi peale oma esimest avavee ujumist, järgmisel suvel võiks ehkmõnest sellisest võitslusest osa võtta
    http://u-klubi.onepagefree.com/files/avaveeseeria_2009.pdf

    ReplyDelete