Tuesday, March 31, 2009

Lauri: Jooksuaeg [6,4]

Lõpuks jõudisn ka oma selle kevade esimese jooksu ära teha. Kuna metsaalused on veel jäised ja märjad, tuli joosta mööda linna tänavaid. Kui aga vahepeal sattusin näiteks Järvevana tee ääres metsa alal pidin tunnistama, et krossijooks on mulle igati meelelähedasem kui tuim asfalti kulutamine.




Jooksu alustamine oli raske, kui pole pikka aega mööda kõva pinnast jooksnud, siis võtab alguses sääreluud ikka valusaks küll. Lisaks oli mul terve distantsi vältel probleeme pulsi hoidmisega jälle (ostsin endale miski targa triatloni raamatu ehk leian sealt valemi enda optimaalse pulsirütmi jaoks). Ühesõnaga jooksin terve aja pulsiga, mis oli kogu aeg kõrgem kui 150. Pean paaril järgmisel korral keskenduma vaid madalale pulsile, kuigi mul on tunne, et 130-140 pulss tähendaks mu jaoks kiirelt kõndimist.

Siiski pole see mul selle, 2009 aasta, esimene jooks. Kuna jaanuari alguses tegin trenni käigus oma õlale liiga, siis pidin ka paar korda suusatrenni asemel jooksu tegema. Seega saan tuua võrdluseks 8. jaanuari trenni Trummi rajal

08.01.2009 (Trummi)
Distants: 10,4 km
Aeg: 1:15
Keskmine kiirus: 7:14 min/km
Pulss: 167


30.03.2009 (tänav)
Kella aku sai lõpus tühjaks, seega pole peaks lisama otsa oma 500 m jagu vaeva
Distants: 6,39 km
Aeg: 43 min
Keskmine kiirus: 6:48 min/km
Pulss: 173

Kõik andmed paistavad loogilised ja näitavad, et jaanuaris joostud madalama tempoga jooks peakski olema madalama pulsiga. Seega siit mingit suurt järeldust/vastuolu ei näe. Eks muud pole midagi, kui trennidega edasi ja mais võistlusele!

No comments:

Post a Comment