Tuesday, March 24, 2009

Indrek: Tartu sprotttide tegemistest

Algatuseks pean nentima, et Tartu sprotttlased on laisad. Vaadates oma treeningpäeviku (paberil jah, vanakooli värk) sissekandeid, on viimane suusatamine 16. märtsil. Supilinna spordipargi tehisrajal ca 12 km ehk tund aega paaristõuget keskmise pulsiga 140. Annette määris meie suuskadele kliistrit ka alla, aga minul küll oluliselt pidamist ei olnud. Süüdistada võib siin ka seda, et ma ei tea tegelikult oma suuskade pidamisala eriti täpselt ja võib-olla sai liiga vähe. Libisemine seevastu oli täitsa mõnus. Kui jõuaks see nädal veel sõitma, oleks päris mõnus. Viimasel ajal on laiskus peal olnud ja pole viitsinud ennast enam õhtul välja ajada. Tuleb üle olla sellest. Raikole lohutuseks - minu kilometraaž jääb kuskil 150 km kanti heal juhul, täpselt ei teagi, sest enne mandlioppi oli kirjapanek väga lünklik ja päris mitu nädalat ei pannud midagi kirja.

Aga usinamalt olen ma tegelenud viimasel ajal ergomeetriga kujuteldaval jõel sõudes. Üldiselt üle 30 minuti tõmmata ei kannata, sest tagumik jääb lihtsalt kangeks ja valusaks. Seetõttu teen kolme erinevat "kava":
1) 30 minutit jutti tõmbamist - sõltuvalt korrast, ükskord tempokamalt, teinekord aeglasemalt. Põhimõtteliselt lühiajaline aeroobne treening.
2) Intervalltreening - 1:40 täiega tõmbamist ja 20 s pausi, 5+4 intervalli, st. pärast 5-ndat intervalli on 20 sekundi asemel 2 minutit pausi. Hea anaeroobse läve treening. Soojenduseks ja jahutuseks 5 minutit rahulikku tõmbamist ka.
3) Viimastel päevadel olen lihtsalt 5000 m tõmmanud. Seda üritan sellise keskmise tempoga teha ja üsna ühtlaselt kogu treeningu vältel. Põhimõtteliselt eristab seda 30 minuti treeningust ainult see, et mul ei hakka tagumik valutama, sest ma saan päris hea hulga minuteid varem lõpetada.
Üldiselt pole see nüüd teab mis hull treening, aga see lõõgastab ideaalselt ära pärast tööd ja päev otsa istumist. Soe dušš peale ja koju minnes pole pea paks otsas enam.
Annette käis jooksmas ka üks päev, aga pole veel päris see vist õues, igatahes rohkem pole ta käinud.

No comments:

Post a Comment