Sunday, January 9, 2011

Uri: Mulgi uisumaraton

Osalesin laupäeval oma eluesimesel uisumaratonil, mis oli ühtlasi esimene sõit matkauiskudega. Matkauisud on sellised pikad (ca 60cm) uisud, mis käivad suusasaabaste külge. Kuna praegused lumeolud ei soodusta jääolusid, siis oli vaatamat korraldajate pingutustele ring lühike (1.5km) ja jää kohati konarlik. Siiski suur kiitus Viljandi Rattaklubile, kes ei andnud alla ja suure vaevaga siiski võistluse tehtud sai.

Kokku toimus võistlus 40km ja 20km distantsil. Mina võtsin ette 20km, kuna kartsin, et pikem maa võib keeruliseks osutuda. Kokku läks poolmaratonile 81 startijat, täisdistantsi võttis ette 15 sportlast. Alustasin rahulikult, kuid üsna peagi hakkas libisemine meeldima ja kolmanda ringi sõitsin kogu oma distantsi kiireimana 20.3 kmh, kusjuures kiirematel lõikudel oli kiirus isegi üle 22kmh.

Siiski selgus, et olin alustanud ehk veidi liiga kiirelt (neljanda ringi keskmine pulss 168) ja samuti hakkasid jalad väsima, kuna uiskudel olemine on siiski veidi võõras (parem oleks vist kasutada uisusuusa saabast, mitte kombit nagu minul).

Alates kuuendast ringist hakkas kiirus järk-järgult vähenema ja kokku läbisin distantsi ajaga 1:02:44 ehk 18.8 kmh. 20km distantsil andis see 39 koha, niiet pääsesin esimese poole sisse. Kuidas on kaks võistlejat minust vaid 3 sekundit parema aja saanud, ma küll aru ei saa. Minu arvates vahetult minu ees kedagi polnud ja üle finishijoone libisesin seetõttu ka täitsa rahulikult.

Aga niipalju entusiasmi andis sõit küll, et võiks sel aastal ühe uisuvõistluse veel teha. Ja siis juba veidi pikema distantsi. Parim võimalus tuleb selleks nähtavasti 26. veebruaril Kalevipoja maratonil.

Statistika huvides olgu mainitud, et kogu distantsi keskmine pulss oli 163, mis on võistluste kohta suhteliselt madal. Umbes sama kestvusega jooksuvõistlustel sügisel oli keskmine pulss 170-173.

1 comment:

  1. Ma olen paar-kolm korda Kalevipoja uisumaratonil käinud, seal on alati kohutavad jääolud olnud. Et ring on suur, siis ei jõua keegi seda hooldada. Uisutamiseks seda nimetada ei saa, pigem on tegemist pahkluuni lume-jää pudru sees sumpamisega, halval juhul lisandub veel vesi ka. Nii et kui looduslik jää just superhea pole, siis suurt uisumõnu oodata ei ole.

    ReplyDelete