Tuesday, March 16, 2010

Lauri: Dahabi Surfilaager

Lisan siia lumiste sissekannete vahel kokkuvõtte ka enda 2nädalasest surfilaagrist Dahabis . Siinne lumi tundub sooja Egiptuse kõrval ikka väga kurb, praegu tundub küll suusatamine veel vastumeelsena. Alljärgnevalt teen lühida kokkuvõtte kahest nädalast ( 26.02-12.03).

Hotelliks valisime selkorral Alaska Camp & Hotel'i, mis oma ülimadala hinna, chilli õhkkonna ning asukohaga linna südames sobis meile ülihästi.

Tõin pildile ära ka rannas olevad erinevad surfikohad.

Lagoon - kaitstud lainete eest, aga see eest ka vaiksem ja puhanguline tuul. Siin käib palju rahvast eriti need, kel sõitmine algusstaadiumis.

Speedy - siin on tuul kihutamiseks juba tugev ja ühtlane. Poolsaare ääres on lainetus veel olematu ja seal on hea freestyle'i teha.

Kamikadze - teisel pool koralle on lainetus juba kordi suurem ning siia on asja, kui lainesõit juba käpas on.

Kite bay - on lohetajatele mõeldud ala, kus vesi rinnuni, mis aga mõõna ja kuuma ilmaga väiksemaks muutub.

1. päev
Tegime Ivariga rannas tiiru surfiklubidele peale ja otsustasime rentida kama venelaste 5 ruutu klubist. Varustuseks valsime Tabou lauad ja Gaastra purjed. Kuna esimene päev oli suhteliselt vaikse tuulega, võtsime 125 liitrised lauad ja ma panin peale 7,5 m² purje. Kuna gliseerima ei saanud harjutasin peamiselt kalda lähedal heli tack'e

5 ruutu surfiklubi

2. päev
Tuul kohati kuni 20 m/s suuna otse kaldasse nii, et keerutas üles korraliku rulllaine, mis kalda all järsult murdus. Otsustasin võtta 115 L laua ja väikese 4,7 m² purje. Kuna mul sellise rulllainega kogemus puudub, siis esimesed kaks tundi võitlesin lainetega, et merele saada, aga tulutul. Kui ka leidsin piisava vahe lainete vahel, et laual püsti seista, siis järgmine rull lihtsalt peksis mu maha, nii et laud lendas kaldale ja mina ulpisin kuskil vahus. Pika mässamise peale suutsin kuskil ka purje ära lõhkuda. Selle eest pidin hiljem 20 EUR trahvi maksma. Vahepealse pausi ajal sain klubis kokku Iffiga, tal oli õnnestunud üle rulli saad ja tagapool suuri laineid nautida. See tegi kadedaks, nii et valisin endale kiirelt uue purje ning proovisin merele saada natuke eemalt klubist laguuni seest, kus laine oli väiksem. Seal see ka mul lõpuks ka õnnestus, nii et alustuseks triibustasin laguunis kerges lainetuses, hiljem aga lendasin ka suurtesse lainetesse. Laguunist välja sõites olid sellised kolme-nelja meetrised aeglased lained, millel oli päris hea kihutada. Päeva peale tuul aina tõusis, nii et lõpuks ei jõudnud ma tugevast tuulest ja väsimusest enam purjegi üleval hoida ning lihtsalt lasin end lainetel ja tuulel kaldale triivida. Kalda ääres aga sattusin jälle pesumasinasse nii, et varustus rebiti taaskord käest samalal kui ma pesumasina keerlesin.

3. päev
Täna salvestasin kogu oma sõidu kella gps-ga. Vabandan samas, et järgmisel päeval kella kokkujooksmist puuduvad mul varasemad salvestused ja ma saan rääkida vaid sellest, mis ma paberile üles kirjutasin.

Jõudsime randa kohale varakult, nii et pidime ootama, kuni tuul tugevneks ja keeraks end õigesse suunda. Rigasin üles 125 L laua ning kuna tuul oli päris rebija, valisin 4,7 m² purje. Merele jõudes, sain aga aru, et ka see on liiga suur, tagasi klubisse pöördunud valisin endale 4,2 m². Mul pole kodus õnnestunud veel nii väiksega sõita, siin aga sai päev otsa triibutatud ja Carve gybe harjutatud. Lõuna vaheajale minnes olin 2 tunniga sõitnud kokku 37 km. Peale lõunat tuli veel otsa 1,5 tundi trenni, päevaga sai Tartu maratoni distants, 63 km läbitud. Sel päeval sain ka ühel eestlasele paati appi kutsudes oma senise kiiruse rekordi – 43,8 km/h. Ametlikuks rekordiks seda vist siiski nimetada ei saa, kuna nägin seda vaid kella ekraanil ja kuna kell kokku jooksis, siis tõestus puudub. Eks siis proovin kunagi uuesti.

Illustratsiooniks 2008 pilt samast kohast

4. päev
See päev pidi ennustuse järgi tulema poolik ning vaikse tuulega. Olime klubis kohal juba enne kella kümmet aga ootasime pea üheteistkümneni, et tuul piisavalt tõuseks. Valisin endale välja 135 L laua ja 6 m² purje. Proovisime nii laguunis kui ka Speedy-s, kuid puri jäi liiga väikseks. Uimasin kaldale, parim valik tundus valida 8 m² puri. Alles eelmisel päeval ma sõitsin kakskorda väiksemaga! Iffi jaoks nii suurt enam ei jagunud, siis ta sai vaid 7,5 m². Siiski olid mõlemad purjed piisavalt, et lauad käima saaks. Peale tunnist sõitu Speedy's, nägin Iffi laual istumas ja eemale triivimas, juurde sõites sain teada, et tal oli ülestõmbamisots puudu. Seegaei saanudta oma purje, mis vette oli kukkunud enam kätte. See oldi unustatud talle masti külge kaldal panna. Läheduses oli pääste/puhke parv, millelt proovisin mingit otsa (maakeeles nööri) leida. Vahepeal oli ta aga trapetsiga ise purje üles saanud ja sõitis kalda poole. Mina seda aga ei näinud ja saatsin päästepaadi teda kaugustesse otsima. Lisaks läks mul ka endal ülestõmbamisots katki, nii pidingi parve küljest saadud otsa endal jaoks ära kasutama. Klubi poole sõites kiikasin ikka tagasi, et kas merehädalist kuskilt paistab, aga ei. Kaldale jõudes oli aga mu imestus suur, kui ta juba enne mind seal oli. Seletuste peale sain asjast aru nii, et mure lahendatud.

5. päev
Tuulevaikne päev, sorgeldasime, parim vaade oli kaheksajalg. Kõrval asuvasse Club Vassi tulid uhiuued Fanaticu lauad ja North Sails’i taglased. Terve nende plats oli uut kama täis, nii et neil läks pea terve päev, et see kõik üles rigada. Kadedaks tegi küll, et kõrvalt rentijad saavad nüüd uue varustusega sõita.

6. päev
Juba hotelli hoovis andis tuuline ilm endast märku. Alustuseks panin merele minnes peale 5.0 m² purje ja 125 L laua. Speedy jõudes ostus see aga siiski liiga suureks. Kihutasin tagasi kaldale, et purje vahetada, aga ka et väiksemat lauda saada. Kuna kõik 115 L olid väljas soovitati mulle 107 L. See ostus hiljem lainetuses oluliselt mõnusamaks ja paremini kontrollitavaks kui suurem laud. Purjeks valsin 4,7 m², see oli ka täiesti sobiv selle tuule jaoks. Hommikul vaatasin surfipiiblist üle kuidas teha Chop-hop'e. Kuna mõni asi läks siiskimeelest, siis ei teinud ma neid tehniliselt just kõige õigemini. Hüpete ajal ei tõmmanud tagumise käega piisavalt peale ja trapetsist ei haakinud lahti. Siiski laua sain päris mitmel korral õhku. Lennukaugust oleks vaja nüüd juurde ka. Lõunaks vajus aga tuul ära, nii et sai sööma minna. Peale lõunat tundus, et tuul on veelgi langenud. Panin peale 6,4 m² purje ja võtsin ka suurema 125 L laua. Siiski pidin purje päris planguks tõmbama, kuna tuul polnudki nii vaikne kui kaldalt paistis. Nüüd sai laguunis natuke Swich stance sõitu harjutada ja niisama kihutada.

7. päev
Tuult ei ole, tegime surfi asemel paaritunnise ATV safari. Õhtul liitus meiega teiseks nädalaks Aso.

8. päev
Laevameeskond on eelmisest õhtus väsinud. Tuulevaikus. Võtsime linnast lestad-maskid ja läksime Speedy otsa snorgeldama. Kahetunnise ulpimise saagiks oli pärsi suur moreen, kes meid oma koopast jõllitas.

9. päev
Kuna tuult lubas vaid pooleks päevaks, ärkasime varem ja olime rannas juba enne üheksat. Täna algasid minu Vulcan’i õpingud, võtsin 5,6 m² purje ja väikse 107 freestyle laua, 34 cm uimega. Tegin laagri alguses endale eesmärgiks see reisi jooksul mingis staadiumis selgeks saada. Alguses oli raske lauda veest lahti saada, kogu aeg oli tahtmine tagumise jalaga lauda tõsta, kuigi tegelikult peab vastupidiselt suruma laua vee alla, et see sealt siis ise üles põrkaks. Siis tegin väikese pausi muuli otsal, vaatasin teisigi harjutajaid ja peale analüüsisin läksin uuesti vee peale. Vulcanite vahele tegin väikse lainetuse peal ka Chop-hope, et hüppamist harjutada. Kahjuks ei õnnestunud mul sel päeval tervet Vulcan'i manöövrit ära teha. Kõige rohkem suutsin lauda õhus keerata kolmveerand pööret. Võib olla oleks pidanud võtma lühema uimega laua, et takistus väiksem oleks. Siis aga just viimasel katsel enne lõunat tulid hüppe ajal jalad aasadest välja nii, et laud jäi vette pidama, aga mina lendasin kõhuli laua peale. Päris valus oli. Alguses ei pannud ma seda tähele, aga klubis näitas varustuse vastuvõtja auku, mille olin trapetsi konksuga lauda kukkunud. Jälle lõhkusin ma midagi ära! See parandus läks mulle pärast maksma 20 EUR. Kuigi tuult jagus veel õhtuni oli mul tuju läinud ja polnud tahtmist enam midagi lõhkuda. Teisedki olid lõunaks väsinud, nii et otsustasime koju jalutada. Kokkuvõtvalt oli aga kuradi hea meel, isegi nende poolikute katsete peale. Hüppamine on kõva!

10. päev
Head naistepäeva! Tuulevaikne jälle, ka viimased päevad pidid vist kahjuks nii tulema. Randa jalutades kohtusime veel seitsmese eestlaste pundiga. Neil oli hea plaan minna Blue Hole’i snorgeldama, kuna meil midagi paremat vastu panna polnud, siis liitusime nendega. Hankisime tänavalt kastiga takso ja põrutasime kümnekesi jälle kalu vaatama.

Päevad läbi snorgeldamist

11. päev
Pokkerimäng venis pisut pikaks eelmise lõhtul. Hea, et isegi tuult polnud. Rentisime linnast jälle lestad ja maski ning Speedy alasse sorgeldama. Rannas ostsime austerlaste klubist Iffiga endale uued purjed. Mõlemad North Sails’i 2008 mudelid ja väga hästi hoitud, kumbki 120 EUR eest. Mina ostsin endale vajaliku 5,4 m² Duke’i ning Iff 4,7 m² Ice’i.

12. päev
Tuult pole ikka, rentisime linnast rattad. Need olid ikka valusad logud, minu oma kriiksus kogu aeg, Ivaril ei vahetunud käigud, Aso oma oli vist ainuke enam-vähem. Väntasime 10 km kaugusele snorgeldama. 30˚ C kuuma käes oli nende käuladega päris karm mägesid võtta. Selle aasta jalgratta hooaeg on avatud!

13. päev
Hommikul tuult polnud, alles õhtuks tõusis kergelt, seega snorgeldamine veelkord. Hiljem tegime klaariks enda rentimise tasu. Tulles olime maksnud 200 EUR ette kümne päeva eest, kuna aga sõita saime vaid kuuel, siis läks rentimine maksma kokku 150 EUR, ülejäänud sai tagasi. Mulle tuli siiski lisaks maksta 25 EUR purje ja 20 EUR laua lõhkumise eest.

Kokkuvõtteks oli hea plaan, et läksime kaheks nädalaks, nii et sai ikka piisavalt sõita snorgeldamise kõrvalt. Aso sattus küll vaiksele nädalale ja sai vist merel olla kokku vaid kaks tundi. Nüüd võiks ainult kohalik meri jäävabaks saada, et saaks siin surfata.