Monday, May 18, 2009

Lauri: Jooksumaratoni järelkaja

Mina olen oma jooksumaratoni tulemusega rahul!

Olin ka enne paar korda ca 20 km otsa teinud, seega ei arvestasin, et kogu ajaks peaks tulema 2:30 +. Eelmistel kordadel olen aga hoidnud madalat pulssi ja tempot, see kord oli teisti.

Kuna tegemist oli ikkagi võistlusega, otsustasin kohe alguses joosta kiirema tempoga. Nii nagu massistardis ikka, löödigi kohe tempo ülesse, algus püüdsin hoida kuhugi massi keskele, aga kui nägin, et jooksin juba 10 km/h jäin seda kiirust hoidma.

Nii nagu ma ka varem olen kirjutanud, siis minu jaoks tähendab see ka suhteliselt kõrget pulssi esimese vaheajapunktini oli keksmine 183. Seekorda, aga jätsin ma pulsi vaatamise esialgu tahaplaanile, peamine oli tempo. Esimeses punktis keskmine tempo 10,9 km/h.

Isegi kiiremat keskmist, 11,1 km/h, suutsin ma hoida teise (11 km) vaheajapunktini jõudmiseni. Vahetult enne punkti oli Kaur mulle järgi jõudnud ja mööda lipanud, kuna aga ta tegi joogipunktis väiksese hingetõmbe, saime 11. kilomeetril jälle kokku, peale mida pani ta jälle ees minema.

Teel kolmandasse punkti hakkasin aga oma tempot langetama, kuna tundsin juba esimesi väsimuse tunnuseid. Väsimusega hakkas ka mu pulss juba liiga kõrgeks minenam ning nüüd püüdsin hoida korraga nii tempot kui ka pulssi. Järgmistes punktide kukkus tempo juba alla 10 km/h. Järgmised kilomeetrid saigi pigem pulssi jälgitud, nüüd jäin ka ise joogipunktides seisma ning tõmbasin rahulikult hinge.

18. kilomeetril jooksis minust mööda Contra, püüdsin teda enda silmaulatuses hoida ja mitte eest ära lasta. Vahel kadus ta kaugemale, vahel jõudsin talle jälle ise järele. Kuskil 2 km enne lõppu tuli ta jälle mu vaatevälja ja otsustasin enda eesmärgiks võtta ta kätte saada. Ega see kerge ülesanne just polnud, pulss oli mul laes ja jõuga oli ka natuke nadisti. Kuid vaikselt tempot tõstes, hakkasin talle lähenema, ei tea kas ta lasi jala sirgeks või oli mu lõpuspurt tõesti parem, aga viimases kurvis sain temast mööda ja finišis edatasin teda juba paarikümne meetriga.

Kokkuvõtval oli päris väsitav jooks, samas aga oli tulemus oluliselt parem kui ma olin oodanud. Kogu aeg 2:17 on vähemalt 13 minutit kiirem kui ma ise enne jooksu oskasin arvata. Samas keskmine pulss oli küll liiga kõrge (188), sellele mõeldes peaks ikka Vomaxis aja kinni panema ja uurima, milleks mu keha üldse võimeline on, et mitte üle piiri minna.

No comments:

Post a Comment