Friday, December 18, 2009

Lauri: ujudes 100*50m

Olen kohusetundlikult jätkanud oma jõusaali ja ujumiskavaga kaks korda nädalas. Sel esmaspäeval oli jälle plaan minna, kuid kohale jõudes avastasin, et lühikesi pükse pole hommikuse kiire pakkimisega kaasa näinud võtta. Kui mu mõned harjutused on niigi teistsugused kui tavaline tuim raua pumpamine, siis ujumispükstes neid teha paistaks eriti kummaline, seega otsustasin ainult basseini õhtu teha.

Paar nädalat tagasi sai välja käidud veksel, et tahan see aasta teostada plaani, mida olen juba paar aastat ajusoppides mõlgutanud. Nimelt kaks aastat tagasi kuulsin ujulas üht taati kelkimas, et ta ujus just viis kilomeetrit krooli. Sealt jäi mõte, et ega ma kehvem vend ei saa olla ja minagi pean sellega hakkama saama! Kuigi tundsin kerget hirmu nii pika distantsi pärast, oli mul vaja leida jõusaalile asendustegevus ja ma otsustasin proovi teha. Taustainfona pean ära märkima, et seni on mu pikim läbitud distants kolm kilomeetrit ja seda vaheldumisi rinnuli, selili ning kroolis.
Tegin plaani, et ujun kilomeetri kaupa, peale igat etappi, teen kerge hingetõmbe ning prillikohendus pausi. Kuna Kalevi ujula on 50 m pikk, siis kilomeetri läbimine tähendab 20 basseinipikkust. See on ka asi, mille pärast ma muretsesin, et nii pika aja peale võib lugemine sassi minna ja kellele seda jama veel vaja oleks poole distantsi peal. Selle vältimiseks korrutasin ujutava otsa järjekorra numbrit ujudes – 24...24...24...24...24...24.

Enne põhidistantsi tegin ka 300 m sooja nii rinnuli kui ka selili, et lihased korralikult soojaks saada. Stardi andsin kell 17:45. Võtsin alustuseks rahuliku tempo, kuna eelmistel kordadel olin tundud mingit valu õlas, siis ei tahtnud ka nüüd mindagi riskida. Esimesed otsad tulid aeglaselt, mõte et ees on veel 100 otsa, ahas pea segamini. Mäletan, et 15. otsa ujudes oli kõige hullem, silme ees oli vaid basseini põhi ja kõikjal mulises väljahingatud õhku. Järgmise otsaga, hakkas asi paremaks minema ning peale umbes 23 minutit sai esimene kilomeeter läbi ning tegin plaanitud pausi. Mõõtsin käega pulssi -120 , tundu piisav tase, millega suudan selle distantsi läbida.

Järgmine kilomeeter möödus kiiremini kui esimene, kuna kujutlesin juba ette, et varsti tuleb 50. ots ja siis on pool tehtud. Siiski enne teise kilomeetri lõppu andsid tunda füsioloogilised vajadused. Sain aru, et vee all väljahingamisel pean ma rohkem suu kinni hoidma, vastasel korral joon ma liiga palju vett. Nii pidingi ma oma teisel pausil ka tegema põike wc-sse. Kokkuvõtvalt läbisin selle kilomeetri natuke kiiremini ehk 20 minutiga.

Lisa koormusest lahtisaanud asusin järgmisele kilomeetrile, see läks nii kiirelt ja sujuvalt, et suurt ei oskagi meenutada. Oma minutilisel pausil mõõtsin jälle pulssi, see oli kuskil 120-130 vahel.

Neljandat kilomeetrit läbides, täpsemalt 63 otsal, ilmus kõrvalrajale mingi tüdruk, kes mu tähelepanu tõmbas. Ega ma suurt muud ei näinud peale trikoo, aga see trikoo ujus liiga kiiresti. Kuigi pidin ju läbima oma vahemaa ja mitte teistega võistlema, tekkis vist igavusest kerge hasart ja ma lisasin kiirust, et see trikoo minust maha jääks. Poole basseini pärast see ka kadus, selle jamaga läks mul korraks aga lugemine sassi. Peale kiiret tagasi arvestust sain aga tagasi reele.

Jäänud oli vaid üks kilomeeter. Kõik eelnevad olid tulnud suhteliselt hõlpsalt, seega järgmised 20 otsa ujusin ma juba mõeldes finišile. Aga siis see juhtus, 81. otsal sattus mulle ette mees, eks ujus rinnuli, jõudsin talle järele basseini otsas. Tagasi pööret tehes püüdsin tast mööduda ja lükkasin end seinast suhteliselt tugevalt ja järsku eemale, see aga oli viga. Kuna lihased olid selleks ajaks juba väsinud, siis selline järsk liigutus tekitas krambi. Kurat! Raske on ujuda kui üks jalg koguaeg krapi tõmbab, siis ei tee ka teine jalg midagi. Nii ma siis ujusin järgmised kaks otsa vaid kätega, lastes jalgadel puhata taga lohisedes. Õnneks sain krampidest üle ja viimased sajad meetrid möödusid liueldes.

Kokkuvõtteks ei olnudki see distants nii hull kui olin eeldanud, eks tegin ka rahuliku tempoga ja pulss jäi madalale tasemele. Ajaliselt kulus kokku natuke alla kahe tunni. Edaspidi võiks veel seda distantsi vahelduseks läbi teha või isegi natuke juurde ujuda.

No comments:

Post a Comment