Tuesday, July 21, 2009

Lauri: uued kiirused

Eile käisin peal tööd Püünsis surfil. Kodus kama pakkides mõtlesin, et kas võtaks kaasa mitu purje, juhuks kui tuul oluliselt erinevam on seal kui linnas. Lõpuks otsustasin, et nii kui nii on suurem tuul juba õhtuks maha vaibunud ja mõttekas oleks kaasa võtta üks suurem puri. Nii siis viskasingi autosse 6,6 m² NS Daytona. Kodust Viimsi poole sõites oli pärsi mitmeid autosid, kellel laud katusel oli liikvel näha. Sarnane värk oli ka kohale jõudes, rannaäärne tee oli pikalt autosid täis ja ka merel paistis liikus päris tihe olevat. Nii silmajärgi hinnates võis seal oma 30-40 surfarit korraga peal olla, lisaks lohetajad.



Seal kalda peal seistes sain ma aru, et oleks võinud siiski ka väiksema purje kaasa võtta, silmajärgi paistis teistel peal olevat ca 5ruudused. Mina oma 6,6 m² olin selgelt ülepurjestatud, aga egas midagi, koju enam ei lähe. Rigasin oma kama üles ja läksin ka peale. Eilse päeva eesmärgiks sai oma eelmise kiiruserekordi ületamine. Mäletatavasti sai jaanipäeva paiku Peipsil tippkiiruseks mõõdetud Garmini GPS-ga ( kui keegi kaalub kella ostmist, siis see on surfarile parim) 25,3 km/h. Tänu uuele purjele ja oluliselt tugevamale tuulele sai see tase koheselt ületatud, minu uus kiiruserekord on nüüd 39,2 km/h.

Nädalavahetusel Roosta surfilaagris sattusin artikli otsa, mis rääkis speedsurfist. Uuriusin nüdü ikkagi lehte ja võrreldes sealsete esimestega on mul veel arengu ruumi. Nimelt oli nend e kiirus sõlmedes ( 1 sõlm = 1,81 km/h), mitte km/h nii nagu alguses vaatasin. Seega minu kiirus tuleb jagada 1,8 et saada võrreldav näit. Võrdlesin ka nonde vendade varustus ja seal on tegemist peamiselt ikka race-i laudadega, siiski peaks minu Tähetahvel (Starboard hypersonic) hakkama ka tolles konkurentsis.



Lisaks kihutamisele sai ka Jibe (eestikeeles: halssi) harjutatud. Selle suure purjega on neid küll natuke keerulisem teha, kuid möödunud aastasest Dahabi laagrist on kasu olnud ja asi tuleb paremini välja kui eelmine suvi.

1 comment:

  1. Eks peab muidugi arvestama, et GPS on ikka veits vigane ja seega max kiirus võib olla natuke liialdatud näitaja. SportTracksil on olemas smoothing funktsioon, mis tõmbab kiiruste teravikud veits maha ja arvestab max kiiruseks kiirust, mis on püsinud ikka mõned kümned meetrid. See peaks vea võimalust vähendama, samas jälle kindlasti ei näita ka päris maksimumi välja. Sinu kasutatava Garmini programmi kohta ei oksa ma miskit öelda.

    ReplyDelete