Stardieelne osa sai räägitud
eelmises sissekandes, seekordne kirjatükk keskendub sellele, mis toimus
võistluspäeval. Siiski, luban kohe endale ühe tagasipõike. Nimelt eelneval
õhtul tegin veel kuiva trenni ja harjutasin ratta sisekummi kibekiirelt
vahetada. Olgu tänatud Youtube i videod ja kodused jalgrattad.
Nii nagu eelmine aasta tegin
soojenduse sellega, et väntasin kodust Aura keskuse juurde, kuhu võitluseks
stardikoridor rajatud oli. Kohale jõudsin piisava varuga, nii et sain igaks
juhuks ka teise tagavara sisekummi endale osta, soojendusriided pakihoidu panna
ja VIPide alas paar puuvilja põske pista.
Tänu eelmise aasta tulemusele
sain startida juba eestpoolt. Kui võistlusele lähetus anti, kulus üle
stardijoone jõudmiseks vaid poolteist minutit võrreldes eelmise aasta kolmega. Linnast
välja sõites hakkasin kohe endale sobiva kiirusega gruppi otsima. Siiski linnapiiride
sees oli mass küll veel nii koos, et seal midagi konkreetset välja ei
kujunenud. Läks aega vast ehk kuni jõudsime Külitsele kanti, kui tekkis punt,
kuhu pidama sain jääda. Minule harjumuspäraselt olin selle tegevuse käigus jälle
juba alguses pulsi üsna kõrgeks kütnud.
Nüüd, grupis olles, sain aga vahel
rahulikumalt sõita ja pulssi aeglustada. Vahepeal olime jõudnud juba Elvasse, kus
oli esimene joogipunkt. Kuna mul oli kaasas kaks pudelit spordijooki ning selles
punktis sai juua vaid topsidest, ei hakanud isegi aeglustama, kütsin grupis
täie rauaga mööda. Ratas jooksis üsna hästi, nii et grupis sõitmisega polnud
mul mingit probleemi, kohati oli vabajooks nii hea, et pidid laskumistel äärde
võtma, et eesolijatest mööda veereda. Nii võtsin 44. km nõuks ka korra gruppi
vedada. Kui ma aga järjekordsel langusel ette sööstsin ja samasuguse hooga
järgmist tõusu võtma hakkasin, olin üksi. Nii nagu eelmine aasta, olin vist
liiga kiirelt hoo üles tõmmanud? Kas asi oli minus, või oli teistel tahtmine
väiksem, ei tea. Igatahes võtsin hoo väiksemaks ja ootasin teised sõitjad
järgi. Edaspidi ma initsiatiivi enam üles ei näidanud, oli seal suures grupis teisigi
tormajaid omajagu.
Natuke edasi, enne Palupera
kandis nägin esimest kukkumist. Just napilt enne minu sinna jõudmist. Järsus 90
kraadises kurvis oli kurvi välisosas meeste pundar, kes teab mis põhjusel.
Järgmises Palu joogi punktis vahetasin välja mõlemad enda joogipudelid. Vahe
peale veel lisaks, et sõidu ajal tegin plaani tarbida kõige pealt ära oma
batoon. Olin selle eelnevalt kodus parajateks tükkideks lõiganud, et seda rajal
mugavam tarbida oleks. Sellest jagus kuskil tunniks. See peale hakkasin võtma
geele, umbes iga tunni aja tagant üks pakk. Neid oli mul aga rohkem kui tunde,
nii et viimase võtsin üsna pea selle eelnenule, tegin seda oma 10 km enne lõppu
Reola ristis.
Tagasi sõidu juurde. Olime vahepeal
jõudnud juba Otepääle, sealsed tõusud hakkasid gruppi lõhkuma, nii jäin ka mina
teistes maha. Proovisin alguses üksi, kuid ei saanud lähemale. Siis tekkis
väike kolmik tundsin, et minus pole päris jõudu seda väikest meeskonda vedada, kuid
hoidsin hambad ristis teistel end sabas. Mõtlesin, et parem mõned minutit kõva
pingutust ja valu, kui et jään üksi ja kaotan aega ja veel rohkem jõudu. Nii
rassisime kolmekesi nii, et saime eesolijad kuskil Sihva ja Ilmjärve vahel
kätte. Nüüd sain jälle natuke suure pundi tuules sõites puhata.
Jäädvustus rajalt ja võistluse kokkuvõte.
Ilmjärvele joogipunkti jõudmine tähendas, et olime läbinud pool rajast. See
läbitud, kukkus tempo väga maha. Kui
muidu kõikus see keskmiselt 35-40 km/h vahel, siis nüüd oli see kuskil 20
peale. Seltskond arutas, et ilmselt oli kõigil tegemist söömisega, nii et
tempolt võeti mõneks ajaks tähelepanu. Mõne aja pärast aga hakati taas kiirust
lisama. Võrreldes raja esimese poolega oli tagasi sõitmine aga mõne võrra
raskem. Rajale oli tekkindu juba rohkem tõuse, kus mõnelgi korral tuli sadulast
tõusta, et end kiiremini tõusu tippu saada.
Järgnevatel rajaosadel oli ärevamateks
hetkedeks kaks kukkumist, esimene neist toimus kuskil 88. km peal. Kui suures
grupis kaks tüdrukut omavahel hakkama ei saanud ja rattad keset asfalti keerasid.
Hea, et kohe dubleerivaks karjumiseks läks „Kukkumine!“ „Kukkumine!“, nii jõudsin
piduritele vajutada ja end asfaldilt püsti ajava tüdruku ees napilt seisma
jääda. Mingi omavaheline arusaamatus toimus ka kuskil peale 90 km kandis, kuid
sealset ma täpselt ei näinud. Kuulsin vaid järjekordset karjumist. Eks mul ka
endal juhtus paar ohtlikku olukorda, kuna grupp, kus sõitsime oli tõesti suur,
vast nii sajameheline või suuremgi. Ühe korra sõitsin eessõitjale vastu
tagaratast ja teine kord pääsesin eessõitja pidurduse peale napilt käiguvahetajasse
sõitmisest.
Kui Tartu silmapiirile kerkis,
hakkasid esimesed spurtijad ka juba grupi eest põgenema, vähemalt nad proovisid
seda. Kuigi ega ei paistnud, et nad väga kaugele jõudsid. Kui maantee peal oli
hea lai sõita, siis linnas läks kitsamaks. Ringtee tänaval oli ratturitele
jäetud üks sõidu suund kahe rajaga. Vanglast möödudes läks olukord juba üsna närviliseks,
nii et mõned kibelesid grupist möödumiseks sõitma isegi mööda liivast teeperve.
See oli aga vale valik, auklik ja libe teeosa võtsid oma. Möödus vaid hetk, kui
esimene takerdus ja ülejäänud tal külakuhjaga otsas olid. See peale prooviti
teiselt poolt, seal jäi aga keegi aeda kinni ja tekitas järgmise puntrasse
takerdumise. “Kukkumine!“, „Kukkumine!“ oli tunne nagu jookseks Pamplona linnas härgade eest, jumala eest saaks vaid eluga finišisse.
Kuigi tundsin lõpus veel jõudu
spurtimiseks, lasin pigem kohati vabajooksu ning püüdsin viimased kilomeetrid
kindla peale ilma kukkumiseta finišisse jõuda. Eesmärk sai täidetud, nii finišisse
jõudmises kui ka ajas. Minu uus parim tulemus on nüüd 137 km distants alla 4
tunni. Lõpuks murdisin end ka esimese 1 000 sisse!
Kokkuvõtteks on see suurepärane
tulemus. Parandasin oma tulemust eelmise korraga koguni üle poole tunni. Nii
suurt hüpet enam kindlasti ei suuda järgmisel korral teha. See eeldaks juba jalgratturiks
hakkamist, küll aga võiks mõnede minutite või kümnekonna jagu tulevikus aega
lihvida küll...
Kokkuvõte ja võrdlus eelmise aastaga
2012 2011
Stardi nr 1201 1802
Distants(km) 137 135
Aeg 3:53:53 4:26:26
Keskmine kiirus (km/h) 35 30
Koht finišis 929 1343
Tunne on nii hea, et tahaks veel korra rajale.
PS
ReplyDeleteHuvitav asjaolu, mida ka varasemalt enda juures olen täheldanud on see, et juba võisteldes mõtlen hilisemast blogi sissekandest. Nii püüan rajal kogetud juba oma peas kirjeldada või siis sündmuste asjaolusid võimalikult täpselt meelde jätta. Nii nagu see oli näiteks kukkumisega 88. km. Instiktiivselt vaatasin sel hetkel odomeetrit, et siis see Teieni tuua.
Pullerits mõtleb ka rajal oma järgmise posti peale.. :)
ReplyDelete... aga hea lugemine siiski, tore!